Langkau ke kandungan utama

7 Kursus

Etika Perkhidmatan Awam
Etika dan Integriti
Lihat kursus

Etika dan Integriti

Etika Perkhidmatan Awam

Learning time [Hour(s)]: 2

  • (143)
  • Keterampilan Sosial: Penampilan Diri
    Etika dan Integriti
    Lihat kursus

    Etika dan Integriti

    Keterampilan Sosial: Penampilan Diri

    Masa Pembelajaran [Jam]: 2

  • (129)
  • Integriti Penjawat Awam
    Etika dan Integriti
    Lihat kursus

    Etika dan Integriti

    Integriti Penjawat Awam

    Masa Pembelajaran [Jam]: 3


  • (1849)
  • Integriti Dalam Perspektif PDRM
    Etika dan Integriti
    Lihat kursus

    Etika dan Integriti

    Integriti Dalam Perspektif PDRM

    Masa Pembelajaran [Jam]: 2


  • (236)
  • Nilai dan Etika
    Etika dan Integriti
    Lihat kursus

    Etika dan Integriti

    Nilai dan Etika

    Masa Pembelajaran [Jam]: 4

    Nilai dan Etika merupakan satu dasar yang diperkenalkan oleh kerajaan bagi menjamin kualiti perkhidmatan awam. Perkhidmatan awam merupakan satu institusi yang utama dan penting dalam sesebuah negara. Ia amat perlu bagi memelihara hubungan keluarga, sosial dan menjamin kehidupan seluruh negara berkenaan. Dengan adanya penghayatan nilai dan etika, perkhidmatan awam diharapkan dapat memenuhi hasrat kerajaan dan kehendak rakyat amnya.



  • (495)
  • Integriti dan Akauntabiliti: Strategi Pelaksanaan Pelan Tindakan Integriti (2004-2009)
    Etika dan Integriti
    Lihat kursus

    Etika dan Integriti

    Integriti dan Akauntabiliti: Strategi Pelaksanaan Pelan Tindakan Integriti (2004-2009)

    Masa Pembelajaran [Jam]: 6

    Integriti dan Akauntabiliti ialah asas penting yang perlu ada di dalam diri setiap individu dan organisasi. Kegagalan individu dan organisasi mempraktikkan nilai integriti dan akauntabiliti akan memberi kesan negatif kepada diri, masyarakat dan negara amnya. Lantaran kesedaran inilah, kerajaan telah menubuhkan Institut Integriti Malaysia dan melancarkan Pelan Integriti Nasional bagi merealisasikan usaha mengukuhkan integriti dan akauntabiliti di dalam diri individu dan organisasi demi mencapai hasrat sebuah masyarakat dan negara yang cemerlang, gemilang dan terbilang.


  • (94)
  • ETOS Perkhidmatan Awam
    Etika dan Integriti
    Lihat kursus

    Etika dan Integriti

    ETOS Perkhidmatan Awam

    Masa Pembelajaran [Jam]: 3

    Menerangkan definisi, latar belakang dan nilai-nilai ETOS Perkhidmatan Awam.

    *Bermula 27 Mac 2014, kod kursus baharu digunakan. Kod kursus (lama) ialah 180121.
     
     


  • (121)